We like it fout!

Toevallig op We like it fout geweest? Dan is de kans ook groot dat jij of een van je vrienden de website heeft bezocht om tickets te bestellen. We like it fout was namelijk al uitverkocht voordat de deuren open gingen.

Simpel verzoek

Een tijdje terug zag ik (Johan) een verzoek voorbij komen op Facebook. Een zoektocht naar iemand die snel en simpel een site in elkaar kon zetten. Reageren dacht ik! Na een tijdje kreeg ik reactie dat ze met mij in zee wilde gaan. Het verzoek was in de basis heel simpel. Ze wilde een one-page site met daarop alle functionaliteiten. Nu vond ik het zelf vervelend als er een ticketscript op de eerste pagina zat vanwege esthetisch oogpunt. Daarom werd er besloten tot een one-page layout, maar dan toch met twee pagina’s.

Samenwerking

Vanaf het moment dat ik werd gekozen als bouwer, begon de samenwerking. Grappig genoeg niet face to face, maar Facebook to Facebook. Alles werd besproken via de chat en ik kon aan de slag. Snel genoeg had ik twee opzetjes klaar waar ze uit konden kiezen. Het werd dus de huidige opzet. Op hetzelfde moment dat ik de site aan het opzetten was, was Leon Lenders bezig met het artwork om de aankleding in een geheel te gieten. Zo kwam er al snel een werkend exemplaar van de site waar de organisatie kritiek op mocht leveren.

Tickets kopen?

De hele opzet van de website is er op gericht om mensen te informeren en naar het feest te laten komen. Dit moest in een zo simpel mogelijk jasje gegoten worden, zodat er weinig afleiding is. De huidige site is zowel telefonisch als via PC perfect te zien. Het script voor de tickets werd simpel genoeg geplaatst in een iframe en het werkte. Dankzij de simpele website was de SEO optimalisatie in no-time gebeurt. Alleen even Google vertellen dat er een nieuwe site was en daarbij de juiste informatie geven.