Foute SEO

Een goed begin is het halve werk zullen we maar zeggen. Zo ook voor het project We like it fout. Zoals in een eerdere post al aangegeven heb ik voor We like it fout een korte seo optimalisatie doorgezet. Nouja, optimalisatie vind ik zelf nogal klinken alsof het achteraf wordt gedaan. Bij We like it fout werd dit al direct in de basis meegenomen.

Hoe dan?!?

Het was geen ingewikkeld proces. De organisatie van We like it fout wilde vindbaar zijn. Waarop? Op We like it fout. Dit was eigenlijk nog maar de top van de ijsberg. Het ging er vooral om, om lokaal vindbaar te zijn. Het is een startende organisatie met de eerste editie van dit feest. Zo is er voor gezorgd dat de locatie in de hoofd tekst te vinden was. Dit zorgde er voor dat je We like it fout niet alleen vinden op haar titel, maar ook op fout feest horst. Eigenlijk is het allemaal best vanzelfsprekend als je er over na denkt. Verder is er gezorgd dat de pagina door google gecrawld werd. Dit zorgt er voor dat hij sneller (dan normaal) wordt opgepikt. Ook zijn de afbeeldingen allemaal voorzien van een titel en een alt-tag. Dit zorgt er voor dat als er bijvoorbeeld op de artiesten wordt gegoogeld, dan is de kans groter dat de afbeeldingen van We like it fout worden vertoond.

Succes?

Er zijn natuurlijk twee kanten aan dit verhaal. We like it fout heeft een geoptimaliseerde website die zeker geholpen heeft bij de verkoop van kaarten en bezoekers te informeren. Maar natuurlijk heeft de organisatie er ook tijd in gestoken. Zo hebben zij een Facebook pagina gemaakt en offline reclame gemaakt. Het is niet te ontkennen dat dit effect heeft gehad. Mochten ze er voor kiezen om weer een feest te organiseren, kunnen we dan gaan bekijken hoe de website in vergelijking tot dit jaar functioneerd!