Dieren en SEO

Dierencentrum Sevenum is sinds 1994 in handen van Jack en Carla. Een bedrijf welke is uitgegroeid tot een begrip in de regio. Echter is het bedrijf online niet altijd even succesvol geweest.

Concurrentie

Dierencentrum Sevenum (DCS) is jarenlang een van de weinige spelers geweest in de regio. Een dieren pension voor alle kleine dieren. Echter staat de wereld niet stil en zijn er bedrijven gekomen en gegaan. Zo is het concurrentie veld van DCS ingrijpend veranderd. Meer aanbieders van een nieuwe slag, minder van de oude. Het zelfde geld voor de klanten. Waar dier eigenaren vroeger voor het leven bij een pension hun dier achterlieten, wordt er tegenwoordig grondig gezocht en onderzocht op internet.

SEO

Om de basis te leggen voor nieuwe klanten was het zaak dat de website beter vindbaar werd. Dit gebeurde in een aantal stappen:

  1. Overleg
  2. Uitvoering
  3. Optimalisatie

Overleg

Samen met de eigenaren van DCS werd er gekeken waar er kansen lagen in de markt. Er kwamen veel dingen voorbij, maar geen één die zich genoeg onderscheidde van de rest. Tot dat... dat ene idee. Na lang overleg en veel ideeën bleek het antwoord onder onze neus te liggen. Long Tail (en dan niet de dierlijke variant). Mensen zoeken steeds vaker zoals ze praten. Dus niet in kern termen zoals hondenpension of hondentraining (deze termen waren al geoptimaliseerd), maar in uitgebreide varianten.

Uitvoering

Gedurende het overleg waren er een aantal long tail keywords naar boven gekomen. Deze hebben we bekeken wat voor potentieel ze hadden. Natuurlijk werden ze niet zoveel gezocht als "hondenpension", maar in een veelvoud van variaties bleken ze nog net zo waardevol te zijn. De variaties werden bepaald en de long tail keywords kregen pagina's. Specifieke pagina's gericht op 1 hoofdterm met een aantal variaties daar op.

Optimalisatie

Na de uitvoering werden de pagina's in de gaten gehouden om te zien wat het opleverde. Langzaam maar zeker begon het verkeer op gang te komen en bleken de pagina's goed gevonden te worden. Toch leek het nog beter te kunnen. Om mensen het nog wat makkelijker te maken werd er onder aan de pagina een knop toegevoegd. Deze zorgde er voor dat mensen niet hoefde te zoeken en direct konden inschrijven als het interessant werd bevonden.

Resultaat!

De pagina's bleken na de optimalisatie voor een mooi resultaat te zorgen. Zo worden de long tail pagina's nu beter gevonden dan de kern keywords. De bezoekers die via een long tail zoekwoord binnen komen, vertonen ook nog eens meer gedrag op de website en converteren in hogere mate dan de andere bezoekers.

Doel bereikt

Na er achter te zijn gekomen waar er kansen lagen, zijn deze direct en doeltreffend opgezet. 

Feiten van het afgelopen kwartaal:

Bezoekers

  • 44% van de zoekers/bezoekers vind de homepage op een zoekmachine
  • 32% komt binnen over de Long Tail SEO pagina's
  • Het overige deel 24% komt binnen, verdeeld over alle andere pagina's (ongeveer 30)

Nieuwe klanten

  • 69 nieuwe klanten
  • 40% komt van de long tail zoekopdrachten

Meer weten?

Wilt u meer weten over wat SEO voor uw pagina kan doen? Neem dan eens vrijblijvend contact op voor meer informatie.