Buro Daad-Kracht

Nog niet zo lang terug kreeg ik een verzoek van Chris Pauwels van Buro Daad-Kracht of ik eens een blik zou kunnen werpen op zijn website. Er waren een boel nieuwe ontwikkelingen binnen zijn organisatie, waaronder een stukje professionaliseren. Hier kon natuurlijk de website niet in achter blijven. Samen hebben we gekeken naar een nieuwe lay-out en het resultaat stond na een paar weken klaar.

Sneller informeren door afbeeldingen

Een groot verschil met de vorige website zijn de afbeeldingen. Dit betekent niet zo zeer dat er veel is veranderd aan de afbeeldingen, maar dat de plaatjes anders worden ingezet. Zo is er boven aan de website een grote header geplaatst met een aantal afbeeldingen. Deze laten Chris en zijn leden/workshoppers zien tijdens een training/workshop. Direct daaronder vinden we een stukje versnelling naar de specifieke trainings/workshop informatie. Zo worden de lijnen korter voor de bezoeker en zorgen we er zo voor dat er een efficiëntere website staat.

Sneller converteren

Een website is in de eerste instantie bedoeld om te informeren. Echter gaat het er natuurlijk ook om dat mensen zich sneller geneigd voelen om zich in te schrijven. Dit is op een aantal manieren gerealiseerd. Zoals gezegd, zijn de afbeeldingen opnieuw ingezet met een ander doel. Het doel is om een gevoel te creëren en om de interne website lijnen korter te maken voor de bezoeker. Dit en het gebruik van meerdere conversie gebieden op de homepage moeten er voor gaan zorgen dat een bezoeker eerder geneigd zal zijn om over te gaan tot inschrijving.

Seo optimalisatie

Nu de basis van de website is gemaakt, gaan we over tot optimaliseren. De oude website werkte prima, maar er is veel ruimte voor tekstuele optimalisatie zodat Buro Daad-Kracht sneller gevonden gaat worden. De eerste stappen zijn gemaakt, maar hier later meer over!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *